Träning hos Mia o Viggo!!

I går hade vi en underbar eftermiddag hos Mia o Viggo o tränade. Vi som var där var Carina o Vittra,
Ingela o Johan med Tessie, Ronja o Milla o så Zorro o jag..

En kall o frostig dag med strålande sol....
Mia hade varit flitig och förberett ett sök innan vi anlände..

Jag o Ingela skickade ut Zorro o Tessie parallellt. Kul att se hur de fungerar i en sådan situation. men det var inga problem alls. De jobbade på och efter mycket sök så plockade de in även de som låg låångt iväg. Zorro snurrade lite i början tyckte jag, men efter hand så jobbade han mycket bra o plockade in många dummies...

Efter detta sök gick vi ut på ängen i solen...
Där skickade vi på linjetag. Första gick bra , andra gången också, men sedan fick Zorro en liten knäpp eller något...
Jag skickade, eller försökte rakt fram...men Zorro hade fått syn på en fin röd dummies snett fram som tillhörde ett annat som vi INTE skulle ta...jag skickade, kallade in, började om, skickade ut, kallade in om o om igen..till slut fick jag tyvärr ge mig....men Zorro for ut, alldeles på rak linje o fick äntligen ta den fina röda dummisen...om det nu är en tröst....

Efter detta släppte vi hundarna så de fick busa lite...

Sedan var det dax för lite markeringsträning. O det var jättekul. Zorro markerade så himla bra, även när det var dubbelmarkeringar...Så där var det bara att njuta....

Efter detta skulle vi avsluta med ett sök med vilt. Där var jag lite skeptisk..det är inte Zorros bästa sida tyvärr, men det är ju det vi behöver träna på....Att ta picca som inte är så goda....o inte kräka på dem som han gjorde i Bromölla på ett apporteringstest...glömmer det aldrig....  även om säkert Zorro tycker det ska vara glömt nu...
Även här skickade Ingela o jag ut parallellt. jag hoppades att det skulle stressa Zorro lite positivt, att han skulle ta fåglarna lite snabbare. Annars stod ju Johan där o var beredd på att vara den elaka....!!

Men faktiskt! Zorro hämtade in tre picca, först..Höll nästan på o svimma..Ingen bra avlämning, men det brydde jag mig inte om i det läget. Bara att han tog dem....
Sen kom han även in med en duva, en anka o så provade jag att skicka ut direkt på haren..O även den tog han...
Som avslut kom han in o lämnade en picca i min hand.....
Då slutade jag, för nu var jag mer än nöjd...
Min Zöta Zorro Zaffran...vad han överraskade....

O dagen blev inte sämre när vi kom in...Mia bjöd på god mat. O i detta härliga sällskap kan man bara ha kul...
Nu måste vi fortsätta med vår träning!!

Det blev snabbt tid att köra hem. Hade tänkt att få vila en kort stund innan det var dax att styra mot CSK. la mig ner när jag kom hem. Somnade som någon hade klubbat mig.....luften tar...

Sen var det dax att åka till jobbet. O där flög mina tolv timmar iväg som i ett nafs...Trodde ett tag att jag hade annonserat med happy our.....så många som hittade till akutmottagningen i natt.......
Fick t o m stanna över i morse, hann inte med mitt pappersarbete som jag skulle ha klart idag...
Tur man är envis....

Men nu är jag lite klen, eller tillåter mig att vara det...soffan som gäller....(min usla mage tar lite stryk ibland, men kommer strax igen..)
Har fått ställa in att åka till Wrangelsberg i morgon...tyvärr...men förhoppningsvis kommer det fler tillfällen...
Så i morgon ska vi helga vilodagen...min Zaffransbulle o jag....

Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Vilken bra dag ni valde för träning och vad lyckosam den blev för dig & Zorro.

Visst är det härligt med duktiga hundar och trevliga träningskompisar!



Ha det bra!

2009-01-03 @ 23:40:58
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Mia o Viggo

Så skönt att våra busbröder funkar tillsammans. Så härligt att se dem lösa ihop! Nu får vi minsann ses snart igen!

2009-01-04 @ 08:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0