LEDIG HELG!!!

Härligt med ledighet...
Lördagen var ju det bästa på hela helgen...
Att få besök av träningsgänget...Carina o Vittra, Mia o Viggo, Ingela o Johan med Milla, Ronja o Tessie!!
O att jag slapp sätta mig i bilen o köra..det var jätteskönt....

Ja, vi tränade en hel del..
På vägen till fårhagen, Tranekull heter det egentligen... där vi tränade så gick vi serpentin mellan hundarna, o det gick bara bra...

Började med markeringar, enkel o dubbel.

Inkallning som ju alltid är bra att träna..där var väl alla lite ofokuserade...men gick bra till slut för alla...

Dirigering m stoppsignal.Där sa jag direkt att det klarar inte Zorro...Men ack, när jag förstärkte det med att hojta stop, gick det visst...(varför tror jag inte på min hund..)

Sen gick vi på baksidan av kullen, fick ju förflytta oss lite...men det var tyvärr inte till det bästa..för det blåste kallt där...men men skam de som ger sig..o det gjorde inte vi..
För nu blev det ju dax för viltträning...vi lät dem apportera en o en..Gick bra för Zorro att apportera..men slarvig med avlämningarna..men gjorde ett bra avslut med att lämna sista ankan i hand...så han kan när han vill...träning fortsätter..

När vi tränat klart gick vi in o åt lite...o fnissade till Mias fina almanacka....
O Mia, du e bara för rolig...o du e ju inte alls medveten om det heller..gör det bara ännu bättre..

Ja, det var så himla kul att ha er här....redan funderat på att nästa gång får vi ta ett moment vid dammen också...


I dag söndag var det inget planerat..så Zorro o jag åkte ner till stugan i Yngsjö, gick ut i skogen o la ut ett sök.
Tränade även på stoppsignal. O det gick bra två gånger utan att jag hojtade...
Om jag inte utmanat ännu en gång...trött jag blir på mig själv...jaja, nu vet jag att han e på G...
Upp o ner ide härliga backarna i skogen for vi, jag hade tagit på mig alldeles för mycket kläder...

Sen gick vi ner till havet. Idag var det ett fasligt blåsande o höga vågor...o vad det är mäktigt..
O där fick det bli bus o lek...Zorro badade för fullt, rullade sig i sanden....
Lite apportering i vattnet, han bara älskar att få springa där....o vilken flatte skulle inte göra det...

Sen fick vi allt åka hem igen...Fika med Jakob som hade kommit från fotbollsträningen...Zorro fick en varm dusch...inte så himla lycklig över det...men blev ju så fin o luktar så gott nu...

O sen!!!!Jag har börjat läsa till jägarexamen...yes!! Nu ska jag bara göra det!! Hann med ett par kapitel idag, o 2 övningsprov...kuul!!!!!

Kvällen fick avslutas lugnt....vi var i kyrkan på meditativ gudstjänst!! Jakob ska konfirmeras till sommaren..
Så fint det var i kyrkan..massor med ljus, ca 100 st(jag kunde inte låta bli o räkna.....)
En kort stund med tankvärda ord som att stanna upp i tillvaron,skapa  tillit, tro på en framtid...ja det var verkligen inte något "kyrkligt" utan en skön stund med dikter, mycket musik o lugn...Glad att vi valde denna kväll att gå...

Nu en ny vecka...med ny energi.... 

Kommentarer
Postat av: Carina & Vittra

Ja det var verkligen en härlig dag hemma hos dig och Zorro. Vi kommer gärna igen! ;-)

2009-01-19 @ 07:17:40
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Ingela

Håller helt med Carina det var jätte kul och maten var sååå god.

Ses snart hoppas jag

2009-01-19 @ 12:36:36
Postat av: Mia o Viggo

Ja, visst hade vi trevligt, det är alltid kul att träffas. O maten Cissi! Maten var supergod! Skönt att jag slapp krydda den ;-)!



Vi ses snart!

2009-01-19 @ 21:25:50
Postat av: Helene & Wallander

Vilken härlig helg ni haft!



Stort LYCKA TILL med pluggandet till jägarexamen!

2009-01-20 @ 00:13:36
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0