Viltspårchampion!!!

Jippiiii!!

Idag var vi i Attarp och gick ett spår igen i öppenklass!!
O nu fick vi en etta igen...
Så numera är Zuveräne Zorro Zaffran Viltspårchampion!!

Jag slutade mitt dygnspass kl 08.00. Hem snabbt o byta om o hämta Zorro. Sedan gav vi oss iväg. Var lite rädd att det blev för hastigt, att jag bara kom hemom o svepte iväg så hastigt!
Men när vi kom till Karl-Axel Larsson, dagens domare, så gav vi oss iväg direkt.
Ute på ett fält kunde jag släppa Zorro så han fick springa av sig lite, toppen!!

Sen satte vi igång! O denna hund!!! Jag som var så missnöjd sist...I dag så bara flöt det, om möjligt ännu bättre än när vi gick det ordinarie spåret!!

Han hade nosen i backen hela tiden, svansen i topp! Inte en tvekan i någon vinkel, eller återgång. Gick spikrakt på sträckorna som om det var det enda han sysslar med!! Jag var helt hänförd!! O med en sådan snäll o trevlig domare var det en ren fröjd denna förmiddag!! Detta var den enda gången även jag känt att det blir en etta!!
Brukar ju inte vara nöjd, men det är jag verkligen!!

Karl-Axel summerade enligt bedömningspoäng som han använder för Bassettklubben, o då hade han full pott på allt!!
Härlig avslutning på spårandet för i höst!!

Som belöning för oss båda körde jag ner till Yngsjö en tur. Gick längs havet så Zorro fick bada o rulla sig i sanden (Hmm). Stora vågor gick det idag, o de skulle ju min ängel försöka bita i(!!!) på det vita skummet!!
Blåste rejält, men det var bara härligt..Jag älskar havet i alla skepnader...

Hade tyvärr inte kameran med mig, blev för hastigt idag...
Men får kompensera det senare med foto på den nyblivna Champion killen!!

Nu ligger han trött som en lus i korgen o sover...

Tja, då är det WT nästa helg..tar det som en social grej!! Resultatet har jag inga förväntningar på, men Zorro får gärna överraska mig....

Kommentarer
Postat av: Ingela och hela familjen

SUPER GRATTIS!!!!!! Det gjorde ni BRA! Ännu en SvCh i Julkullen.

Massor av kramar från oss alla

2008-10-24 @ 16:32:39
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Mia o Viggo

Grattis båda två till ett välförtjänt championat! Jättekul!!! Grattis!!!

2008-10-25 @ 14:46:59
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Superduper grattis!!!!! Hur bra är ni? Snacka om att avsluta höstens spårsäsong med flaggan i topp! Bjud honom på nåt riktigt gott i kväll! 'kram'

2008-10-25 @ 18:46:00
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jättegrattis! Jag fick igång Meitas hemsida igen, kolla där!

2008-10-26 @ 20:28:38
URL: http://kackelikojan.webblogg.se/
Postat av: Cissi

Glömt o skriva att det blev ett HP oxå...Helgen har bjudit b la på laxpate! Helt ok tyckte Zorro!!!

2008-10-28 @ 21:39:18
Postat av: Lisa

Det förstod vi väl!

2008-10-30 @ 20:20:16
URL: http://kackelikojan.webblogg.se/
Postat av: Helene & Wallander

Stort GRATTIS till SvCh-titeln och HP:et!

2008-11-01 @ 17:26:23
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0