WT Arrie

Då var det dags för WT i Arrie!!
Trodde inte att Zorro skulle orka efter gårdagens jakt!! men, vi pallrade oss upp kl 06.00!! Zorro var trött, undrade nog vad det var på gång i dag...Lämnade sin mat!! O det är lätträknade gånger han gjort det i sitt liv!!
Vi gav oss iväg, mötte upp Mia o Carina i Rolsberga. Tack o lov för det, annars hade jag bergsäkert inte hittat dit..hade nog irrat runt fortfarande...

Tyckte att första stationen gick väldigt sådär...men det var jag som klantade mig. Skickade på sök, när det var riktat närsök...Zorro sökte förstås, bra o noga...men hade ju kunnat spring rätt på dummisen om jag skickat rätt...O sen tappade jag dummisen när Zorro lämnat av den till mig!! Superklant i högsta grad!!
12 poäng

Nästa var vattnet! Två låånga enkla markeringar. Hade ett mycket bra vattenarbete, men skakar sig innan han lämnar av, o under skakningen får man ju llägga ner dummisen tycker Zorro...Men sen tar han o lämnar hur fint som helst...Vet icke hur jag ska tjata in detta moment...Har tränat massor på detta..Men ger inte upp så lätt!!
16 poäng

Tredje statonen var linjetag med en störning. Jag fick gå o lägga ut dummisen, gå tillbaka, störning med en dummies som slängdes vid sidan. Sen skickade jag Zorro på den jag lagt ut! Tyckte detta gick bra, fick lite kritik på avlämningen, att den inte var helt perfekt! Nej, det var den inte, men jag var nöjd!
17 poäng

Fjärde stationen var lydnad. Fotgående en bit.Sätta hunden, jag fortsatte. Inkallning, sedan skicka på en dummie som slängts ut vid sidan om. Fotgåendet kändes bra hela dagen, o denna stationen kändes rätt bra.
18 poäng

Femte o sista stationen. Två enkla markeringar i ganska högt gräs. Markerade bra, gick rakt ut, hämtade o tillbaka med en bra avlämning. Kändes mycket bra.
20  poäng

83 poäng
!! Helt otroligt!! Är så glad så glad!!
Men en liten smolk i glädjebägaren..att nu får vi inte starta i nybörjarklassen mer...O då blir det nog mycket svårare såklart...Men, träna träna....
O GRATTIS till Pia o Texas som fick 91 p, Mia o Viggo 75 p, Barbro o Julia 75p.

O dagen har ju kantats av trevligt sällskap. Alltid kul att komma iväg o träffa hundfolk!
Tack alla, för ett trevligt sällskap!!
Lite "mingel" bilder från dagen...



Helen o Wallander efter första stationen..





Dessa bägge bilder när vi väntar på sista stationen..Inte så bra fotograf dvs jag, halva hundar osv...



Mia o Viggo laddar inför deras sista station, vattnet! Som de genomförde perfekt, en liten uppvisning alltså!!







Dagens gäng väntar på resultaten...



Sara o Foxie får ta emot ett delat andrapris med...



Pia o Texas! Grattis till er båda! 91 poäng!!



O här har vi en Zlut Zorro Zaffran....Stod nästan o sov ett tag...

Nu ligger Zorro helt utslagen brevid mig.....rör sig nog inte mycket mer ikväll....
Inte jag heller för den delen....magen kurrar lite, men stoppa i mig lite mat är nog på sin höjd vad jag tyar......
Blir tidigt god natt!!

VILKEN HELG!!!!!! 








Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken superhelg, grattis!

2008-11-02 @ 20:43:37
URL: http://kackelikojan.webblogg.se/
Postat av: Helene & Wallander

Först stort GRATTIS till era fina poäng (skönt nu är vi av med er oxå på nästa WT!!!)



Sedan oxå tusen tack för jättetrevligt sällskap under hela dagen.



Kram

Helene & Wallander



Ps. Vill du ha en jättebra bild på en glad matte & finfin hund så maila din mailadress till mailadressen som jag sänt med här.

2008-11-02 @ 22:35:11
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Jättejätte grattisar från oss! Otroooligt bra jobbat!

2008-11-03 @ 20:56:38
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Kia

Grattis till det jättefina resultatet o tack för trevligt sällskap i söndags.

Kia

2008-11-04 @ 07:36:45
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Sara

Tack för grattiset! Och grattis själv, till finfint resultat!!! Nu jäklar blir det till att ligga i under vintern så vi kan ut och tävla i ÖKL till våren! Vi ses då, hoppas jag.

2008-11-05 @ 00:06:32
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0