Rallylydnad

Ikväll var det dags att köra till Hörby för rallylydnad!
O jag hade läxan att göra en bana!!

Det var inga problem, men skulle väl bli desto svårare att genomföra med hund!!
Även ikväll var där en löptik!!
Tror minsann att de lagt upp löpningarna efter varann för att reta oss.......

Skämt åsido, men klart det inverkar på min nosige hund!
Ja, det är fler hanar som har problem..o inte bara Zorro.

Ikväll var det nytt namn igen...Zorro Znus....

Men faktiskt så går det framåt!! Banan funkade ganska bra att gå, men jag får jobba rejält att få kontakt med honom, att konkurera med nosandet, o inte tillåta nosen i backen!!

Sen var det lite övningar på olika sidospår att gå när de andra gick banan. Där hade både jag o Zorro lite problem...många skyltar som man ska lära sig, o vi har ju tyvärr missat ett par gånger på kursen...
Det är ju det där arbetet...

Men vi övade på...o till slut föll nog polletten ner...får se om vi kan minnas till nästa vecka....
Det är jättebra för koncentration o lydnad med denna sortens träning...o jag tror att han tycker det är roligt också..för det händer ju saker hela tiden. Snabba kommando, ligg, sitt, snurra 360 grader, gå slalom gå snabbt, spring, gå sakta osv....Finns i oändliga kombinationer....

Så nu e vi slut i rutan för idag....

(men det är ju mycket roligare med WT o fasaner......)

Kommentarer
Postat av: Ingela & Tessie

Ser framemot den där banan du ska bygga hemma så vi kan komma och testa den och få en bra instruktör till hjälp!!!!

Håller med dig att fasan jakt är super kul nu har vi varit med om det på riktigt.

Kramar från oss.

2008-11-13 @ 13:47:57
Postat av: Helene & Wallander

Rallylydnad är definitivt inget för mig och WalleKalle, vi kan knappt hålla ordning på oss själva.



Men det verkar vara himlans kul och mycket hjärngympa för både och.

2008-12-07 @ 23:54:46
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0