Rallylydnad...

Så var det dags igen att åka till Hörby. Sista gången för oss, för nästa vecka när det är avslutning jobbar jag!

Alla var med ikväll, kul! Vi delade upp oss i 4 små grupper, byggde banor. Sen var det lite lydnadsträning innan vi skulle ta oss an banorna.

Där hade vi b la ett moment där vi gick kors o tvärs inom 4 koner, så att hundarna möttes hela tiden. ganska litet område så det var ju lite trångt! men det var meningen. O för att göra det riktigt svårt så skulle vi göra en inkallning tvärs igenom denna röra!!
Milde himmel tänkte jag. Det går aldrig, låter helknäppt!
Men ack vad jag bedrog mig. Alla hundarna klarade det hur bra som helst, otroliga hundar, de ville bara till sina mattar!!

Sen var det dax för banorna.
Jag började i vår grupp! Tänkte att han kommer säkert att ha nosen i backen som vanligt...
Men det var verkligen en kanonkväll...för alla ekipage!
Det gick hur bra som helst. Jättekul, behövde inte så mycket lock o pock! Börjar även att få in momenten riktigt snyggt!

Det tröttar nog ganska bra med denna träning, så när jag hade gått alla banorna 2 gånger, o lite vid sidan om så satte jag stopp. Av erfarenhet...ska man ju stoppa när det går så bra ju...
men det är svårt, för egentligen skulle jag vilja köra ett varv till..

Men då hade det säkert inte gått så bra..
Känns lite trist att kursen är slut.. vad ska vi nu göra...risken är ju stor att nu blir man lite lat....mörkt om kvällarna, kallt...

Men det blir att mentalt förbereda sig till vårens kurser....
O så länge plocka upp fasanerna ur frysen o koncentrera oss på apportering....

Men inte denna helgen....för tyvärr står det jobb hela helgen...konstigt, vem kan ha skrivit in det i almanackan.....måste va fel...  

Kommentarer
Postat av: Mia o Viggo

Det är rätt, bara upp med fasanerna o träna inför våren. Men håller med dig att det är svårt att få inspiration när det är mörkt o blött ute.... Längtar till våren!

2008-11-14 @ 14:55:40
Postat av: Shiva & Vittra

GRATTIS på födelsedagen Zorro!!!



Kramar och nospussar

Shiva & Vittra



2008-12-03 @ 17:43:32
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Tessie

Grattis Brossan på födelsedagen!

Kramar Tessie med familj

2008-12-03 @ 21:04:18
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Helene & Wallander

Grattis i efterskott!



Vilken bra avslutningen ni fick på rallylydnadskursen. Tänk om alla hundägare hade varit så klok som dig Cissi, dvs sluta när det var som bäst.



Nu är jobbehelgen förhoppningsvis över och snart får förhoppningsvis du oxå lite längre ledighet.



Ha en bra vecka!

2008-12-08 @ 00:00:17
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0