Fasanjakt!

I dag var det med spänning vi körde till Wrangelsberg för att gå i drev på fasanjakt!
Mötte Marie o Tonie på vägen, min trygghet!!!

När vi kom fram o träffade de andra som skulle gå med började det pratas om att det var få som skulle apportera, skulle behövas fler...
O då fick jag o Zorro den chansen...Får erkänna att jag var väldigt tveksam, skulle Zorro verkligen klara detta???
Tack Marie för att du "puttade" på mig!!

Men tillsammans med de andra som skulle apportera som stöttade o sa klart ni fixar det, så gav vi oss ut..
Fick stå på kanterna där det inte kom så väldigt mycket, så det blev lagom med stressorer för Zorro...
De första dreven var Zorro lite tveksam, tog fåglarna med viss tvekan, gick några meter, släppte dem sedan.. jag mötte o tog dem då, bråkade inte med honom, för känner ju min gosse, han klarar inte för mycket press...
Ett drev kom det bara en fasan  till oss, men det var bra att han fick lite passivitet..Satt faktiskt lugnt o utan att pipa. Det hade jag varit orolig för..

De sista dreven för dagen gick det hur bra som helst. Tog alla fåglarna som föll på vårt område, jobbade på bra, med hög fart.
För att på det sista ta fasanerna o lämna i min hand.....
Lyckan var total....

O så kom en av jägarna fram o sa att det var en väldigt fin hund du har!! Jag vet, kunde jag inte låta bli o säga! För visst e Flattar de vackraste hundar som finns.....

Det var en makalöst rolig upplevelse idag!! Satt säkert med ett fånigt leende hela vägen hem....O nu e jag o Zorro rätt möra i kropp o knopp!!!

Undrar om vi orkar ladda om inför WT i morgon...Men , det får bli vad det vill.....tar det som social träning eller nå´t!


Förresten måste jag berätta hur tokig man kan vara...träna hund e ju såå kul...I torsdags var det dags för Rallylydnad i Hörby..O hur var vädret??? Kraftig blåst, ösregn med snöblandat inslag....
Skam den som ger sig...lager på lager m kläder, sen kör vi!! 
Fick förslaget att vi bara skulle köra teori..ALDRIG sa jag o ett par andra med mig! Har vi nu tagit oss hit ska vi träna hund!!!
Men kunde inte bygga banor i det vädret, utan körde lite lydnad istället, o övningar som ingår på banan..
det var bra för Zorro, som varit mycket störd i koncentration där...Bara nosen i backen hela tiden....Men det gick lite bättre denna gången, trots en tik i höglöp..
Sakta men säkert så ska det nog också bli bättre...

För att summera.......Det är så himla kul att träna o göra saker med Zorro!!! 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Va bra att du inte var på honom på fasanjakten, de har det i sig vad som ska göras, så det brukar komma. Kul! Det går säkert bra på WT med!

2008-11-02 @ 11:23:33
URL: http://kackelikojan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0