GOD JUL!

Så har det då blivit dan före dan före dopparedan......
Granen är på plats..klapparna är inslagna o en del är lagda under granen till Zorros glädje....Mmmm, vad spännande....luktar o luktar...den där tomten som sitter under granen är sååå intressant...
vad är det för en konstig figur?!?!





Den lediga dagen har bestått av kamp på Maxi.....konstigt att det var fler än jag som ville handla idag!!! Sen blomsteraffären.....jag måste ju ha min lilja, amaryllis i snitt....mina favoriter i jultid....
Sen lite blommor så Zorro får fint i sin hörna...
O till sist rökeriet för att handla lite fisk....
Puh, sen var det bara att åka hem o packa upp allt "elände"....
Men nu e det klart, o skinkan är i ugnen....

Första året utan pepparkakshus efter att ha bakat i 20 år...Frågade Jakob om vi skulle ha i år oxå..
Nää det behöver vi inte tyckte han....kommer ihåg att intresset av att dekorera o hjälpa till var ganska svalt redan i fjol....snyft..nu e pojkarna stora.... 



Zorro poserar med sin julhörna.....





Måste ju bara dokumenteras att det kan vara så här fint på Jakobs rum!!!
Det är inte varje dag han får ett sånt här ryck o fixar till det...så....man får passa på o njuta....

Ooops, nu så ringde skinkan..(vilken klok julskinka?!), så jag får masa mig ner o griljera den oxå!!

Jobb i morgon på självaste lillejul på akuten, men sen är det lite ledigt!!
Julafton firar vi här, så skönt o slippa köra iväg...sen kommer det bästa...
Juldagen....ska gå på julotta...sen brunch (bästa måltiden tycker jag..). Sitta lääänge o njuta, ingen stress...ut o gå, sen bara slappa........det tycker jag är julmys det...


EN RIKTIGT GOD JUL

ÖNSKAR VI TILL ER ALLA!!!

Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Så julefint i varendaste hörna! Inte svårt att höja mysafaktorn hos er i jul.



Njut ordentligt av allt det goda som bjuds under denna härliga familjehögtid.



Kram



Ps.Förstår att du ville föreviga Jakobs välstädade rum, det gäller minsann att passa på.

2008-12-22 @ 23:46:24
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Ingela & Tessie

En riktigt riktigt GOD JUL på er allihopa hoppas ni får en skön och avkopplande helg.



Känner igen det där med tonårings rum ena dagen är det fint och andra dagen ser det ut som en bomb har slagit ner man kan bara hoppas att det ändrar sig så småning om

2008-12-23 @ 16:41:38
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Ha en riktigt god jul på er utan stress och jäkt. Det blir jul ändå. Snusa extra på er "zaffransbulle" och gå långa härliga promenader! Vi ses nästa år! ;-)

2008-12-23 @ 17:30:51
URL: http://shivaovittra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0