Fasanklappjakt!!

I lördags fick Zorro och jag möjligheten att få vara med på en fasanjakt som apportör! Så himla kul att få detta erbjudande Marie! Tack!
Den enda saken som fick mig att tveka på att säga ja direkt var att jag skulle jobba natt sedan....Men asch, saker o ting går på ren vilja när man har kul....
Så Mia o Viggo o vi då for iväg på denna jagt!!

Man kände sig allt lite bortkommen till en början, men jag hade Maries ord i bakhuvudet, glöm inte o njut...
Första drevet hamnade tyvärr Zorro i lite bråk med en annan äldre hanhund. De for in i en buske ivriga båda två o skulle ha en höna...Zorro fick ge sig..O jag blev skakis.....

Men resten av dagen gick hur bra som helst. Var många hanar denna dag, o det var inga tendenser mer alls. Såg till att vi inte placerades i närheten av den hanen som det blev gruff med, så gick det bra!
Så då njöt vi i fulla drag..
Lunch med varm god soppa..
Tre drev på förmiddagen, och även tre drev på eftermiddagen...
Det sista blev så det apporterades i vatten, o jag blev stolt över Zorro..Han som inte har några bra avlämningar med dummies, o jag har tragglat o tragglat....
Men här...med en fin fasan i munnen, då stannar man inte o skakar sig inte......skillnad på vad man apporterar månne????

Så det var en härlig dag, roligt att ha ditt sällskap  Mia, det var ju ett tag sedan!!

Sen var det att köra snabbt hem, vila en microstund...in i duschen o iväg till jobbet, för att avnjuta 12,5 tim på en akutmottagning en lucianatt.....kontrast eller!?!
Men det gick faktiskt bra, konstigt nog var jag pigg även på morgonen när jag skulle hem....så det fick bli ett varv på Maxi oxå!! Men se'n somnade jag gott........

Kommentarer
Postat av: Marie

Jättekul att ni lyckades njuta trotts fadäsen i början. Ja efter en jaktdag är även jag fylld med endorfiner och dom kan man leva på ganska länge. God jul och gott nytt år önskar vi alla ifrån Pärup!

2008-12-16 @ 12:23:51
Postat av: Mia o Viggo

Ja, det var en härlig dag vi hade Cissi! Tänk att du var pigg på morgonen och tom orkade med en runda på Maxi! Men sen var du väl värd att vila lite!



Hoppas vi får tillfälle att göra om det igen! Må så gott!

2008-12-18 @ 09:07:42
Postat av: Helene & Wallander

Förstår att du somnade gott till slut... en annan hade nog bara behövt vara med på jaktturen.



Roligt att det gick så bra och att Zorro inte "tjafsade" med fasanen.



Hoppas ni får en härlig julhelg och att du oxå får vara lite ledig.

2008-12-21 @ 00:29:18
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0