Viltspårprov

I går var det dags för ett ordinarie viltspårprov i öppenklass. Platsen för detta var i Tyringe! Bra, för då var jag garanterad en koppmkaffe efteråt, för min kompis Jeanette bor där...O visst måste man titta in när man kör förbi..

Först till spåret... Drog min lott att starta som nummer två, gick för Kaj Rosenkvist. Passade mig bra att gå som nr 2, för då hann vi gå o samla oss lite o fokusera på vad vi skulle göra....

För att summera det hela så gick Zorro bra i spåret, vinklarna snurrade han lite, men hittade tillbaka utan hjälp. Fick nys på färskvilt, men tog tillbaka honom utan att det inverkade.
Hade lärt mig av förra gången, stannade o vattnade honom vid ett tillfälle. Blev lite piggare på det!!
Vid skottet piggade han också till o tog slutet galant!! Inga problem med bloduppehåll.

Så, det blev ett 2:a pris som jag är nöjd med. Absolut efter att verkligen se framsteg sedan förra spåret...så det går bara framåt!!

Sen blev det belöning att åka till Jeanette då, o hon har en liten tik, så det blev mycket lek o stoj, tills den lilla damen blev trött på klumpen som bara vill leka.....O jag fick kaffe o vi kunde pladdra lite....

Ikväll har det blivit en promenad till havet för ett kvällsbad, men träning fokuserat på stadga.... Nu e jag på hugget, gäller att passa på...träna träna...

Suttit o försökt få ihop mitt schema ett antal veckor framåt...men får knappt ihop det.....vill vara med på så mycket med Zorro. Definitivt tar jobbet för mycket av fritiden just nu.....

Kommentarer
Postat av: Johan

Gatulerar till 2:a priset. Nu har du tränat nog för tvåor, så nästa gång kommer 1:an, bara att anmäla igen.

2008-08-18 @ 12:06:06
Postat av: Marie

Jättekul att även han fick en tvåa. Agnes var också jätteduktig. Nu är det bara att anmäla igen. 1 orna borde ju komma så duktiga hundar som vi har!

2008-08-18 @ 16:01:06
Postat av: Lisa

Kul, nästa blir en etta!

2008-08-20 @ 19:02:56
URL: http://kackelikojan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0