Ordinarie Viltspårprov!

Efter att ha "tjatat" mig till kompledigt på förmiddagen idag så ringde min klocka likväl 0600!!
Pust, vad är det jag håller på med...
Bara att pallra sig upp!!

I bilen o iväg till Bjärnum, till Börje Blomgren domaren som jag bestämt tid med att gå prov för dagen. Ordinarie viltspårprov i Bassettklubbens regi.
Väl där så var det ännu en som skulle gå med, Anders Bökman, som ska bli domare.

Ja, så var det dax att börja då...Efter 5 meter så fick Zorro in en grov pinne i spårselen... Jaha, tänkte jag, då var det säkert kört nu, redan.. tappar säkert koncentrationen...negativ eller??

men ack nej, idag var min gosse helt underbar i spåret!!!
Allt gick som på räls...fann vatten i  marken o stannade o "tankade" lite energi vid ungefär halva spåret, sen bar det av igen...

En ren fröjd att gå....

Marken var ganska kuperad, blöt....kändes som gungfly emellanåt...
men det kvittar ju...

19 minuter....När vi var framme vid spårslut säger båda två nästan i mun på varann: Detta var en ren fröjd att gå med o se din hund jobba!!! Här blir det höga poäng!!!
Trodde jag skulle svimma!!!
Körde tillbaka o satte oss i köket hemma hos domaren...himla trevligt detta, fick mitt utlåtande...Sträcka 1: Tar snabbt an spåret, utan minsta tvekan.
Vinkel 1: Klarar utan tvekan. Sträcka 2: Utan tvekan. Vinkel 2: Klarar med ringning.
Sträcka 3: Utan tvekan, Vinkel3: Utan tvekan.
Sträcka 4: Utan tvekan, Vinkel 4: utan tvekan, 
Sträcka 5: Utan tvekan, spårslut utan tvekan...
Skottprövning: Godkänd!

"spårar utmärkt i ett lämpligt tempo"

Båda domarna var helt överrens och att det var ett HP, maxpoäng 42....

Jag är sååååå himla lycklig över detta!! Kan knappt fatta det!!!









 

Kommentarer
Postat av: Mia

Duktiga duktiga Cissi o Zorro!!! Jag är såå glad för Er! Jippie!! Hurra!

2008-08-31 @ 17:18:32
Postat av: johan med familj

SUPERGRATTIS!!!

Det visste vi alla att den där 1:an skulle komma, Det blev ju än bättre med ett HP också. Visst är Zorro Zuverän!!

2008-08-31 @ 18:45:24
Postat av: Carina

Jättesupergrattis!!!! Sååå jätteroligt! Vilken spårkull ni är. Finns det ingen tävling om vilken kull som har flest ettor i spår tro ;-)



Pussa Zorro lite extra i kväll och ge honom en kvällsmacka så han slipper ut till vildsvinen och ta deras mat ;-)

2008-08-31 @ 19:33:58
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Gert

Grattis !! Bra jobbat med 1:an och ett HP på köpet, suveränt.

2008-08-31 @ 20:30:47
URL: http://dogblog12.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Jösses vad kul, jättegrattis!

2008-08-31 @ 20:44:10
URL: http://kackelikojan.webblogg.se/
Postat av: Cissi

jadå Carina, ikväll har han fått lite ostbågar...Så han slipper ut o skaffa mat....o hamna på bild...

2008-08-31 @ 23:00:35
Postat av: Tessie

Super Grattis Brossan du är kanon! Även din matte är super bra såklart!

2008-09-01 @ 08:12:58
Postat av: tonie & marie

YYEEES där satt den............... första...

Snacka om att utnyttja sin komptid maximalt !!

Stor kram till er båda från stolta uppfödare !

2008-09-01 @ 10:29:36
Postat av: Ingela

Grattis till dagens 1.a nu håller vi tummarna för nästa och hoppas på champange!!!!!!

2008-09-26 @ 13:32:24
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0