Onsdagsträning

Ikväll var det retrieverträning på hundplugget. O vi är ju några som får hänga med på ett hörn...
O ikväll var det jag o Zorro , Anette o Happy , Karl-Erik o Inka som hängde på.

Först var det lite följ mig på programmet. Zorro e ju lite vimsig i pottan när det finns en löptik i närheten...O han snusade för fullt i gräset...För där hade ju gått en löptik där....O jag måste skärpa till mig o korrigera honom bättre. För när vi gick omkring i gruppen, o vände snabbt fram o tillbaka fick jag honom med mig! Så jag vet att jag måste vara mer på hugget o korrigera...
Lite inkallning med hundarna i två rader mitt emot, det är ju inga problem. Tur att något funkar...

Efter en stund i gruppen gick vi tre extringar o tränade på ängen intill. Började med markeringar, dubbla upp på en liten backe. Provade först med pälsklädda dummies, det gick bra. Sen tog vi vanliga dummies, också dubbelmarkering. Fick jobba lite med nr 2, men klarade det bra.

Sedan avslutade vi med lite linjetag. Två dummies, Zorro försökte byta första gången jag skickade. Men då lade jag tillbaka dummisen o skickade om honom, då gick det bra.
Även bra avlämning här.
Avslutade med ännu ett linjetag, vet ju att han kan, spelar lite dingel..
Denna gick hur bra som helst, gick rakt ut o snabbt. Fin avlämning!! Så fick det avsluta kvällen...Det börjar ju bli lite korta kvällar nu tyvärr..
Härligt att komma ut ialla fall...





Kommentarer
Postat av: Ingela och Johan

Kul med träning är lite avis men nu var det Ronjas tur att lära sig lite så hon får gå före ett par veckor nu...har Inka ny Husse? Sist hette han Poul-Erik ha ha ha kunde inte låta bli.

2008-08-20 @ 22:05:58
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Cissi

Haha, mitt minne e bra men kort...typ...inte så kvistligt!!

2008-08-21 @ 17:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0