Nya utmaningar!!

Idag har Zorro o jag varit o gått vårt första öppna spår!!
Gick för Liselotte Hagberg ute i Vinslöv! Härligt att det inte var så långt bort!!

En utmaning kände jag att det skulle vara! Sista tiden har det ju mest varit fokus på avlämningar, apporteringsträning osv inför WT!!
Men i alla fall, jag var inte det minsta nervös...O det känns skönt att kommit dithän...ta det som det kommer...

Vi startade spåret, han hade en vilt viftande svans av glädje!! Men så varade den glädjen inte så länge..gick förbi första vinkeln...fick inte upp spåret utan irrade runt ganska länge. Blev frustrerad, o det tröttade ut honom en hel del! Vi fick gå tillbaka till spåret o försöka komma igång igen.
Därefter gick det hyfsat!! Han fick nys på färskvilt, men då kommenterade jag det o tog tillbaka honom..det syns ju VERKLIGEN när han får syn på det! Tala om tydligt kroppsspråk!!!
Vinkeln med återgång vek han av direkt utan att ta återgången, så har han gjort alla gånger även när vi tränat, o det gör ju ingenting.
Sista delen av spåret syntes det att han skulle behöva lite dricka..o hans idiotiska matte hade ju lämnat vattnet i bilen!!!! Där lärde jag mig något!!!
Men det gick i alla fall...När det var dags för skott, satt han fint i tittade, utan större reaktion, såg mest ut som han väntade på att markeringen skulle falla...men där föll ju inget...(hade nog WT i minnet) Gick ut vid skottplatsen o luktade, tog tilbaka honom till spåret o med trötta ben hittade han spårslutet, där la han sig rak lång o tuggade förnöjt på benet...Fick locka honom till slut att följa med tillbaka till bilen..En väldigt trött Zorro!! O törstig!!!
Det var väldigt varmt o kvavt att gå, trots att vi gick redan strax efter nio!

Vi fick en tvåa idag!! O det är jag mycket nöjd med. Trodde efter missen i första vinkeln att vi skulle få en nolla...att vi bara gick spåret klart för det skulle så vara...vilken tro jag har på oss....nu igen....

Ja, det känns bra att ha fått gå detta spåret inför nästa helg!! Då är det dax för ordinarie prov!! Ser med spänning fram emot detta.Fick massor av tips av Liselotte, suger till mig allt jag får hjälp med.....

Trötta o nöjda åkte vi hem igen...tyvärr med extra kryp med oss... har plockat massor av fästingar på både mig o Zorro!!! Det är så himla ÄCKLIGT...Tycker att det kryper överallt o kliar.......

Frågade Liselotte om tips inför nästa helg, om jag skulle gå ett spår i veckan eller vilket som är bäst. Hon rådde mig att i så fall bara lägga ett kort, träna på vinklarna, eller bara helt enkelt vila oss i form...speciellt om det fortsätter att vara varmt o kvavt...
O ska jag tolka efter hur det gått på våra WT så ska vi nog vila oss i form......



 

Kommentarer
Postat av: johan

Grattis till 2:a priset idag!!

Tycker inte att du ska oroa dig inför nästa helg, utan bara tänka på det du missat idag, som tex. vatten. När vi gick spår på eftersöksmästerskapet hade jag en liten flaska med mig i fickan, som jag vattnade Ronja med, och det är precis som om man får en ny hund när dom fått lite vatten. Så lycka till i helgen, det kommmer att gå bra!!

2008-08-08 @ 15:53:21
Postat av: Lisa

Jag håller med Johan. Lycka till!

2008-08-08 @ 21:08:15
URL: http://kackelikojan.webblogg.se/
Postat av: Ingela

Grattis till 2.an bra jobbat, den 16.e glömmer du inte vattnet då kommer det att gå kanon! Vila er i form det passar ju er det såg vi ju på Wt,t.

2008-08-08 @ 22:23:36
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0