Träning

Igår var det träning i Pärup. Alltid så himla kul att åka dit.
Jag var lite sen , tidsoptimist som jag är... Alla dessa möte jag är på i ett har en tendens till att dra ut på tidwn just de dagar man har saker planerade.

Först la vi spår. Jag la ett med återgångsvinklar för Zorro som skulle få prova på detta för första gången.
Sedan åkte vi till ett ställe där Marie hade ordnat till eftersöksspår. Ett rådjur o ett vildsvinsspår. Vi provade på att leta upp rådjurssåret.
Det var en ren fröjd att se när Zorro fick upp spåret, gick inte att ta miste på den näsan inte. Gick fram med bra fart o fann snabbt rådjuret. Såg en aning förvånad ut över vad som fanns i slutet, inte bara en klöv  som han är van vid. Blev inte rädd i alla fall. När det drogs i väg en bit (av Johan) så gick han efter o tog ett grepp. Blev väldigt exalterad över hela situationen...hm.., men jag är nöjd med honom.

Sen gick vi våra spår. jag var väldigt tveksam till detta. Kan ju inte själv så bra..
Men fick lite tips av Mia, tack  för det!! Det använde jag mig av, hur jag skulle backa vid återgångarna. Zorro fattade direkt hur han skulle gå åt  det. Han fick stanna upp lite , jag var rädd att jag störde honom då, trasslade såklart in linan i trädgrenar, klumpig som jag är...
Men Zorro blev inte störd av det, klarade av vinklarna jättebra. Sista vinkeln var en vanlig enkel, o den tog han nästan lite nonchalant med rasande fart...
Såå himla kul att se att han kan.....

Tja Mia, jag kanske rent av ska börja fundera på att det finns ju öppen klass spår att testa.....tja...den där mentala förberedelsen ska väl till först....o några spår som legat över natten...
Det är bara att sätta igång, för det är ju så himla kul..

Kvällen avslutades med fika o valpmys. Dessa små underbara tjockisar...O ingen hals hade de(förlåt era små sötnosar). De blir säkert jättesmidiga sen...men är inte det nu. Men så bedårande tjocksöta, skulle gärna vilja ha en liten valp.....

Idag fick det bli en tur i skogen, la ut ett sök bland snårig terräng o backar. La ut 6 dummies.
Fungerar så himla bra just nu. Tog alla i rasande fart, hyfsade avlämningar, o inga byte av dummies.
På vägen hem blev det mycket plask i dammen o bäcken..men det fick han sköta själv...så himla varmt e det inte ännu....

Kommentarer
Postat av: johan

De mentala förberedelserna har du redan Cissi! Du ska bara lita på Zorro, han klarar det, så det är bara att skicka in en anmälan och ta upp kampen mot ett SVCH!! LYCKA TILL.

2008-04-14 @ 19:19:09
Postat av: Lisa

Det låter verkligen jättekul med er spårträning! Självklart ska du starta i ökl!

2008-04-30 @ 22:51:46
URL: http://kackelikojan.webblogg.se
Postat av: johan

Dags att uppdatera Cissi!!

2008-05-08 @ 14:09:32
Postat av: Cissi

Jag vet, samlar bara mig!!

2008-05-08 @ 22:50:06
Postat av: johan

Det är dags att uppdatera nu Cissi!!

2008-05-09 @ 07:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0