träning!

Igår var det dags för markeringsträning tillsammans med Ingela o Tessie. O Zorro var på gång igen. Den ev piggen? hade försvunnit, tack o  lov!
Efter lång bilfärd (80 min), så var vi framme i Saxtorp. En underbar kväll med sol o ganska varmt.
Började med att gå 3 på rad o fick markeringar. Första markeringen sprang Zorro en vid runda, troligen för det hade faktiskt sprungit upp en kanin där, o då får man kolla om den var kvar!!
Men efter det så gick det bra.

Vatten provade vi också lite på. Gick sådär först, släppte o skakade sig innan han lämnade till mig. Men när Ingela o jag hetsade dem lite o skickade parallellt så gick det bra, fick i handen o därefter skaket!! Så visst kan de!

Till sist var det en lite längre markering på en kulle, o det gillar ju Zorro. Gick mycket bra. Han rusar fram i snabb fart o letar upp den ganska snabbt. Kul!!
Gjorde även ett linjetag med två dummies. Började bra, sprang till den som låg längst bort. Men fick en superknäpp ide, att man kan byta dummie!! O det gjorde han, så nu vet vi vad vi ska träna på!!!!!! Också....

O träningstokiga som vi är så ska vi ta en tur till Hörby i morgon em o träna ett par timmar! Ja, varför inte. Vara hemma o göra nytta kan man ju göra en annan dag. O hur kul e de??

Idag har jag varit ute o lagt ett spår till Zorro. Blåser ju ganks mycket, så jag valde lägga i skogen. Med ett bloduppehåll o ett par vinklar. Lät det ligga ca tre timmar. Var ganska pessimistisk hud det skulle gå, var länesedan vi provade.
Men, den killen har ju en underbar näsa!! Tvekade första biten, vad är nu detta?!? Men fattade snabbt vad det var frågan om. Gick ganska lugnt o nosade på bra. Vid bloduppehållet lyfte han direkt på nosen o försökte få hjälp av vinden. Hittade snabbt spåret igen. Resten gick snabbt över stockar o stengärde. O vilken lycka nar han fann målet!! Stolt som en tupp bar han hem benet!

Ja, nu ska jag träna lite svårare ett par gånger, sen ska jag nog våga anmäla till anlagsprov.
Så om ett par veckor kanske?!

O så var det ju en sak till.............den där bowlingen i lördags....jag vann omgången för tjejerna....gissa om det kändes bra för min tävlingsiver!! Vet icke om jag klarat att förlora...Det är så himla kul, alla kan ju vara med o bowla, barn o vuxna!! O jag kan varmt rekommendera Åhus bowling, alternativ i Big Bowl i malmö (inte minst för en annan som har det nära ). Har restaurant o bar oxå.. Men jag var chaufför i lördags, trist nog. Skulle ju upp o köra sjuka människor i söndags, dygn på ambulans. Då kan man ej ha festat dagen innan...

Oj, nu kom Jakob hem, o jag som lovat ha fika klart till han kom hem. Nu gäller det att sätta fart!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0