Torsdag i Hörby!

Då var det dags för en tur till Hörby igen. O tur med vädret, så varmt o skönt. Så vill vi ha det!!
Det var Marie, Ingela o jag idag som tränade. Började med vattnet. O det gick inte bra alls idag. Men efter mycket om o men så fick jag två dummies i handen.
Marie hjälpte både mig o Ingela med att få dem att hålla kvar dummien i munnen utan att släppa, o det e inte lätt!!! Jag har tränant en hel del med detta, men han är så envis. Men Marie lyckades ganska bra (såklart). Så nu gäller det att fortsätta innan han glömmer igen.(det oxå...)

Sen fortsatte vi med att lägga ut 8 fjäderklädda/pälsklädda dummies för ett sök. O det är ju toppen.Zorro hämtar fint, men komma att lämna till matte?!?, när man kan springa runt med den härliga pälsklädda i munnen, näädå!
Där drev han med mig, o  jag blir så........................................arg på honom. Men de med fjädrar gick bättre, fick t o m en perfekt avlämning.

Träningen tar ju på krafterna, så avslut med lite bus, så var det dags för att lägga sig i bilen o sova. Det är allt en trött herre som nu ligger ute på gården o svalkar sig!!

O ser ni, jag har lyckats att sätta in bilder. Jag är själv imponerad. Hade ingen aning hur det gick till, men tryckte på de flesta tangenterna o testade, o vips så blev det bra!! Mia, skam den som ger sig!!

För att summera dagen, så kommer det nu att bli "köksträning" med fjäderklädda dummies med bra avlämning, tänker inte ge mig ut med detta innan han får in detta. Får nog ta klickern till hjälp.

Fick förresten ett roligt samtal idag, en kompis ska ha andjakt den 27 sep, frågade om jag o Zorro ville gå med. O det vill vi ju. Tänkte gå med sådär i bakgrunden så han får känna på atmosfären. De ska gå 2 drev, ett på fm o ett på em. Men jag tänkte bara gå med på ena, så jag inte ger honom alltför mycket intryck så det stressar honom. Tänker jag rätt?
Tycker ju att det skulle vara så kul att se hur han beter sig i detta sällskap.

Kommentarer
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Hallå!
En till blogg att kolla! Kul!!!
Hundarna har dängt mitt tangentbord i golvet så jag kan knappt skriva......
Vi hörs och ses! (ok att jag sätter in din blogg i mina länkar?)

2007-09-13 @ 21:36:22
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Cissi

Absolut carina. Det är så kul att läsa allas bloggar, så jag tillbringar alldeles för mycket tid vid datorn...

2007-09-15 @ 03:18:18
Postat av: Ingela

Hallå!!!!!Vi väntar på nått nytt på denna sidan!!!
Kommer du på tisdag och tränar?

2007-09-24 @ 08:09:13
Postat av: Anonym

Hörre du Cissi, hur vore det om du uppdaterade din blogg, skulle vara intressant och läsa om hur det gick på andjakten och hur det går med din "köksträning"

2007-09-27 @ 21:19:12
Postat av: Mia

Tack för grattiset! Vad är det jag läser? Andjakt? Köksträning? Det vill jag veta mer om! Ha det så bra! Kram MIa

2007-09-29 @ 11:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0