Tisdag!

Äntligen ledig efter en dryg jobbehelg!! En som möter lycligt vid dörren e min trogne kompis. Såg lite skyldig ut i blicken. Undrar varför tänkte jag...tills jag kom till trappan..Den ska vara vit!! Men är välfylld med grus o jord o grus...
Ser ut som han sprungit upp o ner ca 25-30 ggr!

E han rädd att jag glömt hur man använder dammsugaren eller?

Suck, jag som inte ville vara flitig inomhus idag.
Får väl svepa över lite snabbt! Eller kanske ringa till Lasse o fråga varför detta ej är åtgärdat tills jag kom hem!! Tror förstås inte det blir så populärt.

Har jobbat på ambulans i natt, fick ett larm kl 06.57-----ALLVARLIG brännskada över ben o armar!! Usch tänkte vi, bara vi inte ska köra till brännskadeavd i Malmö så här dags(vi slutar 08.00). Jag drar på (gillar ju att få köra fort), o väl framme rusar vi upp till den skadade. O blir ganska långa i ansiktet! Hmm, var har du brännt dig?? Ser ni inte säger den "skadade" snyftande? Neej, inte riktigt. Ett par röda prickar på en handled är = svår brännskada! Kunde inte titta på min kollega, för då hade jag blivit full i skratt. Som det kan bli..Ni kan väl ana att vi lämnade patienten hemma...rådet att ta en alvedon..

Så nu ska jag koppla av efter detta hemska scenario. Ut o träna mer på stoppsignal o dirigering. O en tur bland björnbärsbuskarna. Finns massor av bär. Vi var där en tur i lördags, Zorro fick en uppskrämd hare mitt framför nosen, hängde efter en liten stund, vände snabbt. Vem har sagt att en flatte inte kan bli trött!! Han var som en flåsande oxe o hade en 2 meter lång tunga, föll omkull på köksgolvet när vi kom hem i en stor hög. Inte mycket det lilla livet tål.
Kan det vara för att han är en kille! Ingen uthållighet där inte.

Sen är det ju snart kväll, o då ses vi i Hörby....

Kommentarer
Postat av: Ingela

Kolla in Carinas blogg vi är med på bild!!!!!Länk finns på min sida...............Längtar till Tisdag det ska bli kul att träna lite annat och med lite nya hundar.

2007-09-05 @ 12:22:08
Postat av: Sara, Östen och Sudden

Hej Zorro och Cissi! Ännu fler Meitasbloggare - kul!!! Även vi Spader Damenare har fastnat totalt i bloggträsket... Och nu fick vi en till blogg att hålla koll på, det är minsann tur att jag ska vara mammaledig så jag hinner med allt (eller är det just vad jag inte kommer göra?!?). Lycka till med träningen!

2007-09-05 @ 21:08:46
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Mia

Vad bra det gick för dig o Ingela igår! Kanon att både du och Ingela fick dummiesen i handen! Längtar redan till nästa gång vi ska träffas! Vill egentligen inte åka till Burträsk - jag måste ju stanna hemma o träna hund känns det som... VI ses snart hoppas jag!

2007-09-05 @ 22:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0