Halta Zorro

I tisdags var vi ju i Hörby igen. O det var lika kul som vanligt, fast jag var lite trött o seg. Men vad är väl då bättre än att komma ut o träna hund.
O bra gick det ju också med vattnet. Tänk om det kan sitta nu att man går DIREKT upp till matte o lämnar apporten!!
När vi sen tränade med fjäderklädda dummies, så är min lille herre av den finsmakande sorten. Ratade dem utan fjädrar, hur kul e de?!?
De med fjädrar e ju toppen!! Jaja, det bådar ju gott inför att apportera vilt.

Trötta var vi när vi åkte hem, men nöjda.
Sen har det inte tränats så mycker på ett par dagar. Zorro  har blivit lite halt på sin vänstra framtass. Kan inte se något, men misstänker att det är en tagg från de hemska björnbärsbuskarna.(varför ska dessa förbaskat goda bären växa bland alla dessa taggar)

Så, nu är jag orolig för hur detta blir, kan kanske ej vara med på markeringsträningen på tisdag! Ve o fasa.
Inspekterar hans tass hur mycket som helst(han låter faktiskt mig göra det), men kan icke se ngt. O hur lätt är det att se på en svart hund!!

Men vi får se, går kanske om av sig själv. Han får vila sig i form, ligga i mattes knä o mysa!

Fast ikväll ska jag utmana ett gäng kompisar på bowling! O med min tävlingsinstinkt så ger jag mig ICKE. Ska helst vinna. Förvånande eller?!


Kommentarer
Postat av: Mia

Hoppas att Zorros tass är ok igen. Kul för er på tisdag, hade gärna varit med, men man kan inte vara överallt. Både du o Ingela får uppdatera era bloggar snabbt så jag kan läsa om vad ni gjorde i tisdags. Om jag nu hittar en dator med internet i ödemarken... Vi ses!

2007-09-09 @ 09:54:38
Postat av: Tessie

Tjenis! Hoppas brossans tass är bra för jag vill träffas och träna på tisdag....matte fick pm:et i dag och det är i saxtorp så vi slipper köra så långt bra för vår del, kommer du och din matte till oss eller träffas vi på plats????kramizzzar syrran

2007-09-09 @ 14:16:25
Postat av: Östen

Hej Zorro! Stackars dig som är halt! Det är faktiskt jag också (efter att ha busat på Revingehed i morse) och även min matte håller på och pillar och pillar och pillar på mitt ben - men inte tusan hjälper det. Däremot hotar matte mig med att om jag inte slutar halta så måste vi åka till veterinären. Fy vad taskigt, räcker det inte med en ond sak? Krya på dig!! /Östen
PS. Matte och Sudden hälsar

2007-09-10 @ 20:59:40
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0