En liten uppdatering!

Ett tag sedan jag skrev! Med rätta fått lite påtryckningar!!
Inte haft rätta inspirationen får jag väl skylla på!

Tja, träningen med Zorro då...
Vi har faktiskt varit ute o lagt ett spår sedan sist. O jag var  full av förväntan inför detta. Första gick ju jättebra!
Ja, detta gick ganska bra det också, men jag tycker att han var för ivrig, lätt att det blir missar då. Så jag kunde inte vara tyst, utan försökte småprata med honom för att dämpa lite. Hade tre vinklar o ett bloduppehåll. Gick lite långt förbi på en av vinklarna, med vände bra efter mitt "småprat".

Så på det hela var jag nöjd, men tempot vill jag gärna ha ner lite. Men nu har jag medvetet låtit bli att lägga fler spår, så han inte tröttnar. Ska nog försöka ta tag i detta mot helgen.

Köksträningen med fjäderklädda dummies!! Det var ju en bra tanke.............Men efter första försöket gav jag upp. Min stora klumpiga hund kan ju riva det mesta i sin väg när man tyckerlivet är toppen o sådana godsaker far omkring inomhus..................

Så vi gör detta utomhus, men jag har inte använt mig av klicker.Varför vet jag icke, lathet, tja har inget svar.
Men det går framåt! Det är ju det viktigaste. Idag var vi ute en sväng, o jag lade ut 4 bekädda dummies, o han levererade dem jättefint!!

Men så la jag dem på rad, två st. Det skulle jag inte ha gjort. Han bytte, o jag blir tokig!!!!
Så där får vi backa, lägga bara en...o då går det!!

Men kontentan av det hela, Zorro älskar dummies med fjädrar på. Om jag lägger flera, en del utan fjädrar, så vet han ju helt klart vilka han vill ha.

Men börjar ju bli rädd inför Workingtestet att han inte vill ta "vanliga" dummies, så det får bli träning utan fjädrar emellanåt!

Kämpar på med stoppsignalen, tja, funkar sådär!!

Men, höll ju på att glömma en viktig sak!  Vi tränade vatten i veckan, utan syrran(Tessie), o jag fick ensam hålla på som en dåre o tjoa o hoppa på land(var rädd att någon skulle komma o fråga hur det var fatt!!).
O dröm om min förvåning så kom det lilla livet upp med dummien flera gånger o lämnade i hand utan skakning!!

Ack så glad jag blev, t o m kunde backa ett antal meter.

Men det var väl den dagen det!! Men det gäller ju att njuta av godbitarna!!

Jakten blev det inget av, de fick ställa in, för fåglarna behagar inte hålla sig kvar under dagen, o hur kul e det då??
Men fått en inbjudan att vi ska gå ut någon kväll, o det nappar jag direkt på. Så, fortsättning fäljer.

För övrigt så har ju jag varit på en liten tur, var i Stockholm förra veckan mellan tors-lör kväll!
6 glada shoppingsugna tjejer klev på tåget 07.20!! Efter tågbyte i Hässleholm var vi snabba att packa upp medhavd matsäck, med räkmackor, kaffe o en lille en!! Mmm, det var så gott så. Alla runt onkring log åt oss...förstår inte varför.. var nog avundsjuka på det lilla glaset!
När vi väl kom upp så blev det ett hårt dagsprogram, bra skor (fick dock lite skoskav första dagen) sen bar det av, klarade av mååånga butiker. Men ve o fasa, jag var den enda som inte hade någon kasse efter första dagen. Detta var ett trauma för mig!! Fick ha lite pepptalk på kvällen med lite vin o kex innan vi skulle ut på stan o käka...

Men, tack o lov, nästa dag gick det lite bättre, till mina vänners gjädje. Jag hade på allvar börjat göra upp en plan på att bege mig hem o åka till Eckerlunds i Tomelilla, som är ett säkert kort!!
På fredagen var vi även på Cirkus o såg Rivierans guldgossar, som var sådär....
Men vi såg till att ha skoj ändå!! O när vi tog oss till tåget på lördag em, efter att butikern astängt... Då roade vi nog många...Asa o slita på alla dessa kassar o väskor o dessutom köpte vi fina blommor som vi kånkade på hem!!!

Vilken syn, min kamera har tyvärr gått sönder på denna resa, lovar att jag ej gjort något våldsamt med den, den bara dog.... Annars hade jag ju kunnat visa lite bilder, såå synd!!

Tja, o nu är man hemma igen. Haft en hektisk vecka, inte mått så jättebra, en av kompisarna som var med har fått en ilsken form av lunginflammation, o jag har haft något virus som bitit sig fast lite envist!!
Men skam dem som ger sig!

Har ju fått slärpa mig lite, Jakob fyllde 13 år i fredags, så då blev det att fira den store killen!
I går hade vi släktkalas, nästa kille, Niklas fyller 18 på fredag, 5 okt.
Och för att vi inte ska sitta still o slappa, så ska vi flytta till vår store son till Lund i morgon...

Tja, det rullar visst på!!! O nu kallar snart jobbet igen, 20.00-08.15, tjohej!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Låter som om ni hade det kanon i Stockholm! Man behöver göra nåt sånt emellanåt för att fylla på energin. Kul att det går så bra med vattenapporteringen. Själv ligger Viggos o min träning nere... det där working testet kännns så avlägset... men det får väl gå.... Jag kommer inte och tränar denna veckan, vet ej om det är bestämt nån dag denna veckan, får väl kolla på Ingelas blogg. Men jag hinner i vilket fall inte... tyvärr... Ha de bra! Vi hörs!

2007-10-01 @ 20:00:41
Postat av: Sara

Tack för gratulationerna till Felix!!!
Det låter som om ni har hunnit med en hel del träning, av alla de slag. Synd att jakten blev inställd, måste ju vara jättespännande att få testa på riktigt! Men fågeljakt utan fåglar förefaller förstås rätt trist...

2007-10-06 @ 11:54:01
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Tessie

Tjena du brossan!
Nu var det ett tag sedan man hörde från dig, vi har legat på lat sidan ett tag och kommer nog att göra det resten av hösten, men det hade vatt trevligt att träffas ialla fall en gång eller två,vi hörs
Ha det bra
Syrran

2007-10-25 @ 07:44:26
Postat av: Ingela och Tessie

En utmaning till er från oss på vår sida, kolla in
Ingela

2007-11-01 @ 14:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0