Andjakt!

Ikväll var det dags för att ge oss ut o se hur det gick till på andjakt!!
Spännade! Har en kompis som har flertalet dammar/våtmark i Vittskövle, idealplatsen alltså!!
Så, i skymningsljuset parkerade vi oss. En liten skara, två jägare, jag o Lasse (fick honom med mig dock utan bössa) m Zorro o kompisens två hundar!

Min skytt sköt 3 st. När jag skulle skicka ut på den första så tänkte jag oroligt hur ska detta nu gå, kommer han in med den, tuggar??????

Hittade den snabbt, tog den i munnen (har aldrig haft varm fågel i munnen) släppte den framför mig o det var jag nöjd med. Tuggade inte alls tack o lov!!!

Nästa letade han o letade, markerade en plats där den säkert slog ner, men troligen har den dykt neri vattnet, för vi letade med alla hundar, o fann inte den. Men han gjorde ett ivrigt sök o gick runt för att få vinden rätt.
Roligt att se hur han jobbade.

Nummer tre hamnde i dammen lågt ut, släppte inte honom på den genast, var ca 200 m bort. Gick som avslut runt dammen o skulle skicka honom där, o då hade den kommit nära land, så den kom han så glatt med i munnen o lämnade framför fötterna!!

Så himla roligt!! Det som jag tyckte var dåligt var att han gnällde lite när vi väntade, men han var ju så ivrig. Men det måste arbetas bort.

Är ialla fall så himla nöjd att han inte tuggade på fåglarna utan bar dem glatt i munnen! Så blir det träning på avlämningar nästa gång!!

En trött o blöt Zorro ligger i sin säng o en frusen o trött matte ligger snart i soffan o slöar..................
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Visst är det häftigt! Man märker verkligen vad ens hund är till för när man kommer på jakt.

2007-11-08 @ 10:46:26
URL: http://kackelikojan.webblogg.se
Postat av: Mia

Hej! Hoppas att allt är bra med er! Saknar ju er, det var alldeles för längesen nu!! Vi får träffas och ha ett 2-årskalas snart, eller vad tycker du? Kalaset behöver ju inte vara på årsdagen, utan vi måste försöka hitta en dag som passar alla. Vad kul det hade varit!


Må så gott och krama brorsan!!

2007-11-30 @ 11:57:15
Postat av: Cissi

Ja du det håller jag med om! Tycker oxå att vi ska träffas. Varit lite låg ett tag, men hoppas det blir bättre nu. Fått reda på att jag har Ulcerös colit, förklarar en del, o att det ej beror på att jag jobbar mkt. Den kommentaren gillade jag mest....så jag kan fortsätta som vanligt.......
Ha det gott själva! Kram på er!

2007-11-30 @ 15:51:11
Postat av: Mia

Ta det nu lugnt och jobba ej för mycket!
Hoppas vi ses snart!

Kram

2007-11-30 @ 18:21:19
Postat av: Sara

Hoppas du mår bättre nu, Cissi! Vi saknar dina inlägg här. Vill passa på att önska dig och de dina en rikigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!!

Kramar från
Sara med flock

2007-12-22 @ 13:36:32
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Mia o VIggo

GOD JUL O GOTT NYTT ÅR!
Hoppas du mår bra, ta´t lugnt i jul.
Kramar Mia o brorsan

2007-12-22 @ 18:49:03
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

God Jul och Gott Nytt År...äh...vi tar bara det första så får jag skriva en gång till sen ;-)

2007-12-23 @ 19:04:45
URL: http://shivaovittra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0