WT

I söndags var det dax för ett nytt WT. Jag och Mia gav oss iväg tidigt på morgonen....Vi träffades hos henne halv sex...o då hade jag redan kört i trekvart...Min sista semesterdag, gäller att utnyttja dagen väl...

Vi gav oss i alla fall iväg till Habo för ett nytt WT, man får ju smak på detta roliga!! Att komma ut o träffa folk o hundar, o dessutom ett ypperligt bra tillfälle att träna o lära...

Det var ännu en varm dag, men vad gör väl det när man har kul...

De olika stationerna var passivitet, dubbelmarkering, enkelmarkering  2st, markering där jag hämtade en dummie o Zorro en...o en markering med förflyttning.

Har tyvärr ej fått något resultat ännu på vad jag fått på de olika stationerna, vilket är lite trist, så man kan få reflektera över poäng o bedömning....Men totalpoängen fick jag veta. O döm om min förvåning...jag trodde inte det hade gått så bra...fick ihop 67 poäng!! Vårt tredje WT o bästa poäng!!

Känns toppen just nu. O jag vet vad vi har att jobba på. Det som gick fel i söndags var att han tuggade på en dummie o släppte den, tittade lite lojt på mig!! Det var på enkelmarkering 2 st. Det var den första han släppte, nästa sprang han snabbt ut o tog dummiesen o kom in med till mig. Men där fick vi ju lite avdrag på poäng.
O på passivitets stationen klagade domaren på mig, jag snubblade på hunden tyckte hon..lovar, ska aldrig göra om det!!!
O på stationen där vi skulle hämta in vars en dummie såg han nog lite "spöke", ville inte sitta ner o markera vid kastet, var nog något farligt i gräset..............

Men resultatet kommer väl så småningom, om så länge kan vi bara fortsätta o träna.
Känner att vi är på gång...o det är en härlig känsla....



Det var lite väntan mellan stationerna, skönt i skuggan..



Gert o Fender.



Tack alla för allt trevligt sällskap o alla bra tips man får när vi sitter o pratar mellan stationerna..Försöker att ta in allt o lära...


Kommentarer
Postat av: Gert

Hej

Då hittade vi din blogg. Vill bara gratulera till det fina resultatet, ska bli roligt att följa er utveckling.

2008-08-05 @ 00:33:25
URL: http://dogblog12.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0