Workingtest Karlskrona!!

I fredags var det dax att ge sig i väg till Karlskrona.. O vi fick till slut bo i en campingstuga som Ingela klokt nog satt upp sig på om någon lämnade återbud.
O de ringde i sista stund!!
Kom fram o började lasta ut hundar o saker..Såg nog ut som om vi skulle stanna i en vecka o inte en natt.....
Men det blir mycket...4 personer o 4 hundar...

Ja, så var vi ju hungriga.Grillning stod på menyn. Marie kämpade o kämpade med att få fyr på grillen..Gick inte så himla bra...Till slut fick det handlas ny grillkol o nya krafter tog vid vid grillen , nu var det Mia som fick leka pyroman..







Mia leker med tändstickorna, e vi sååå tråkiga!!!

Till slut blev det mat ialla fall! O vi åt o vi åt...Länge...o mycket!!! Fast Ingela hade lite konstiga rörelser o ljud för sig...Rädd för getingar sa hon...de som e så små......

Maten bestod av grillad kycklingfile', grillspett av kycklingfile', potatissallad, sallad (massor med goda vitlöksklyftor), vitlökssås....O rött vin!! Mums alltihop!!
Sen var vi ganska trötta, en runda med hundarna o sen försökte vi komma till ro ganska tidigt. Men det blev lite bök o stök innan lugnet la sig, vid ettiden...
Men när vi vaknade fram på morgonkvisten var vi glada att vi hade tak över huvudet, regnet vräkte ner....





Vad gör Mia?? E det en vinflaska hon försöker öppna??



Vi lyckades inte så bra...fick be grannen, fast någon tyckte han såg klen ut...det var du va Mia...han lyckades ju i alla fall, o fick ett smakprov..



Agnes kikar på oss inifrån stugan...


Workingtestet!!

När vi kom fram till provplatsen kom det en åskskur, men sen hade vi tur hela dagen att solen sken på oss...Precis som det ska vara, inte alltför varmt, gott om platser med skugga för våra hundar.

Vi blev indelade inför första stationen, Zorro o jag kom i samma som Ingela o Tessie. Skönt att ej gå ensam. Vi har ju bara varit på ett WT tidigare, o det var för ett år sedan..

Första stationen för oss var en enkel markering. Jag var mest rädd för fotgåendet, tänkte att markering brukar Zorro vara ganska duktig på...Men ack vad jag bedrog mig.....Fotgåendet började bra, men sen var han plötsligt kissnödig, eller bara obstinat.....Väl framme på plats satte han sig fint o markerade bra. Men när jag släppte iväg honom fick han hjärnsläpp...Omvandlade det till ett sök, o jag stod o funderade på om jag skulle kalla in honom..väntade dock, o till slut kom han in o lämnade dummisen ganska hyfsat till mig. Glad att jag kunnat hålla tyst, o att han avslutade det i alla fall. Hann tänka under tiden han irrade runt, att vi kan lika gärna köra hem, det går ju rent åt skogen direkt....

Poängen: 12 (helnöjd!!)

Nästa station vi gick till var Walkup. Gick med Ingela o Tessie här. Lägsta numret började o släppa sin hund, o det var Tessie. Passade ju oss perfekt, hon är ju ganska het på att få komma iväg, o Zorro klarar numera det bra att vänta..
Första biten på fotgåendet gick bra, satt bra när han skulle vara passiv, inget pip (tack o lov), men när vi skulle byta plats missade vi lite på fotgåendet, jag fick kalla på Zorros uppmärksamhet rejält.
Men markering o hämtning av dummien gick bra. Han stod o tittade o funderade en stund precis som ska jag ta den eller ska jag inte.....Rätt beslut tog han ialla fall....Hyfsad avlämning.

Poäng: 13  (nöjd)

Därefter gick vi till en station med enkelmarkering i ganska högt gräs. Fot gåendet gick hyfsat tyckte jag (Gert var domare här, han sa sen att han tyckte det gick bra, annars hade han dragit poäng för det). Framme på plats så strulade det för skytten, först på 7 försöket gick skottet av. Zorro satt fint hela tiden, lugnt o stabilt. Det var jag mycket stolt över, att hans stabilitet blivit så bra. Hämtade dummisen bra, sen tuggade han lite på de tyvärr, la dummisen framför mig, tog upp den o lämnade av......Ahh, så dumt....Detta måste bara bli bättre...

Poäng: 13




Vattenstationen nästa...Lång väntan inför denna stationen, annars flöt det mycket bra på de övriga stationerna.



Mia o Viggo laddar inför vattnet...



Zorro laddar, eller spanar han in en snygg tik månne....

Precis innan vi skulle gå fram till vattenstationen fick jag för mig att han kommer att knalla, det går käpprätt åt skogen. Vi skulle nämligen gå nerför en slänt till vattnet, o Zorro älskar ju att bada, o där har vi en del problem med att få det att fungera i träningen...

Men så var det dax...Fotgåendet gick sådär, han blev distraherad av en hund som befann sig precis i området på andra sidan stengärdet där vi gick, så jag fick ryta till lite...(tusan med tänkte jag att nu går det åt.....) Men han satte sig fint till slut o markerade dummisen, simmade snabbt ut o hämtade den,  snabbt in igen o lämnade av direkt, jag höll på o tappa den...Säkert av chock, då jag inte kunnat få honom att lämna av utan att skaka sig först hemma..... Så glad jag blev!!! Domaren sa att trots strulet i början så skulle han få höga poäng för sitt fina vattenarbete. Oh, vad stolt jag blev!!!!

Poäng: 15!!!! (Bästa på hela provet o jag som trodde vi skulle få en nolla här......)


Så hade vi då bara en station kvar, nu hade jag ett hopp om att dagen skulle kunna bli bra utan att nolla på någon station, det var vårt mål...

Lite avslappning inför sistan....som var en dirigering med störning, en person som satt ute på fältet..



"Lille" Zorro ligger helt avslappnad o bara myser......

Fotgåendet på denna stationen gick jättebra tyckte jag. Satte sig fint o jag väntade in honom så han hade fokus på mig o inte på den personen som satt som störning. Det var ett rejält störningsmoment, men ett bra sådant.Det måste vi träna på mera...
Jag har inte tränat så mycket på dirigering, så jag hade inte så stora förväntningar, men man vet ju aldrig....Efter vattnet så...Skickade ut honom, började springa rakt, men gjode plötsligt en vänstersväng, ett par meter ut...hm...mot störningspersonen...men fick upp näsan i vinden o vände tillbaka o fann dummisen ganska snabbt. Kom o lämnade av ganska bra. Så var detta WT plötsligt slut....
Tyckte att stationen gick rätt bra, men fick sämst poäng här...Förvånad, men det gör inget, är ju sååå himla nöjd med hela dagen!!

Poäng: 10

Summa: 63

Tack allihop för en kanondag o härligt sällskap, Marie, Mia o Ingela!! Detta gör vi om...kanske redan på söndag..27/7, min sista semesterdag...kan man göra något bättre än o ha en hunddag????

Innan vi åkte hem så fick vi ju naturligtvis fika o reflektera...



Mia håller upp sitt skadade finger, tyvärr Mia syns det inte på bild....





Trötta hundar....Tessie o Agnes...

När vi kom hem slängde sig Zorro innanför dörren, o har mest sovit sen dess...

Intog solstolen idag, med minen, att nu måste det väl vara min tur att få ligga här.....jag e ju såååå trött....





Klart han får...han är ju den underbaraste hunden som finns.....









Kommentarer
Postat av: Ingela & Tessie

Vilken helg vi haft helt fantastisk!!!!! Du är underbar tack för allt. Ses på onsdag och Söndag i Habo?

2008-07-20 @ 18:53:53
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Cissi

ja Ingela det var visst en toppenhelg! Ni är helt underbara att var med allihop, vi har så himla kul ihop...O såklart ses vi både på ons o i Habo...Kan bara inte låta bli..

2008-07-20 @ 19:58:41
Postat av: Mia

Jag kan väl bara instämma i vad ni skrivit! VI är underbara - Hahaha! Vi har ju så kul när vi träffas! Ser framemot onsdag! Och kanske till helgen - även om det är tokigt långt!

Kram

2008-07-20 @ 20:44:50
Postat av: Carina

Grattis till det fina resultaten! Härligt när allt funkar!

2008-07-20 @ 21:17:29
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Johan

Stort Grattis till ditt resultat på WT.

Sen tycker jag att dina kommentarer och inlägg på Mia och Ingela stämmer in på pricken!

Så bara fortsätt och ge dom vad dom tål!!

2008-07-20 @ 22:05:15
Postat av: Lisa

Grattis, det går kanonbra för er!

2008-07-20 @ 22:22:16
URL: http://kackelikojan.webblogg.se/
Postat av: Ingela

Getingar är små men FY FASEN vad det kan göra ont om de sticks!!!!!

2008-07-21 @ 22:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0