Söndagsträning!

Idag gav jag o Zorro oss ut i skogen för lite träning. Tänkte köra långa markeringar, samt lite dirigering.
Började med en markering som inte var mer är ca 30 m, för att ta det enkelt först.
han var så himla pigg, dundrade fullkomligen iväg o hämtade dummisen direkt. lämnar av lite slarvigt fortfarande.
Det får jag nog hålla på o traggla in.....
La ut en dubbelmarkering, dold på backe, ca 100 m. Även detta gick bra, så himla pigg o glad hund i dag..Avslutade med ett linjetag, fungerade ganska bra, till det var dax att lämna den sista, då la han dummien ett par meter framför mig med en blick som...nu tyar jag icke mer......det är ju jättevarmt.....o där stod han o flåsade....

Sen hade jag honom lös hela rundan för att träna fot, trots det luktar så gott i skogen av alla hundar som går där...
Gick även ett par km på cykelbanan, fotgående, tyckte nog fy vad du är sträng matte... Men det är ju bra träning, för där kommer massor med folk o cyklister...

I slutet satte jag på kopplet igen, o det var tur, för det kom ett par hundar på stigen..o den ena fjollade han sig för..o den andra blev han utskälld av....en lite terrier...som blev helilsk när den såg Zorro, då gömde han sig nästan bakom mig...







Trött kille!!!



Efter skogsturen gick vi hem o drack lite, fick ett ryck att nu ska vi faktiskt ha en belöning efter träning, så på med löparkläderna, iväg genom skogen o ner till hundbadet. O där kan jag lova, for vi i snabbt som ögat.....
Åhh vad skönt när man e svitt.....

Så fick vi ju köra lite vattenmarkering...men avlämningarna här e botten...släpper o skakar sig,, sen lämnar han....suck, bara o träna vidare...

Kommentarer
Postat av: Lisa

Om du ändå badar, ta emot dummien i vattnet. Och lär in ett skaka-kommando.

2008-07-07 @ 11:10:02
URL: http://kackelikojan.webblogg.se/
Postat av: Cissi

Ja, jag provar det också, går bra ibland...

2008-07-07 @ 15:04:34
Postat av: Mia

Känns skönt att ha flyttat ut till sommarhuset kan jag tänka. Härligt att ha så nära havet! Snart ses vi - ska bli sååå kul!

2008-07-08 @ 10:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0