Rallylydnad!!

Torsdagarna är för tillfället bokade till Hörby brukshundklubb!! Har börjat med Rallylydnad!
Funderat på det ett tag, som alternativ träning, för att ha kul ihop, Zorro o jag!!
Första 2 gångerna  var det teori. jag missade den första för semestern, men det gjorde inget..

Igår var det dax att bygga banor o gå med hundarna....
Två stycken får till läxa varje gång att rita en bana.
Zorro hade tyvärr ett handikapp igår..det var en tik i höglöp..o då motarbetar hans hjärnceller varann..nosen i backen..

Men banan gick hyfsat ändå tycker jag. handlar ju mycket om att vi två etablerar en bra kontakt...
O det har vi ju...
Nästa gång inkräktar jobber tyvärr på min torsdag...men jag har fått för mig att jag ska bygga bana hemma, så vi får träna  så...
O ev åka till klubben oo smygträna....för jag tycker det är jättekul att träna nu...

Tog  en tur o tränade lite vatten apportering innan kursen började, o det gick gick bra. Körde dubbla markeringar o dirigerade honom, o det gick bra....E ju toppen med vattnet!!!

O helst att få skaka sig intill matte.......

Kommentarer
Postat av: Carina

Har inte riktigt förstått det där med rallylydnad... Blir lydnaden roligare om man gör det fortare? ;-) Låter som ni har det kul iaf :-)

2008-10-06 @ 21:31:06
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Cissi

tror jag inte..men att få ihop en massa moment o vara helt koncentrerade på varann, förare o hund (om det nu inträffar någon gång..), en hel bana alltså..en kul utmaning med flatte o allt!! På köksgolvet funkade flera saker ikväll,( det var där det....)

2008-10-08 @ 23:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0